ارتباط با تیم پشتیبانی لینگوسنتر

تماس تلفنی :91035813-021

درخواست مشاوره گفتگوی آنلاین

ترفندهایی برای موفقیت در آزمون Speaking آیلتس

مطالب مرتبط

  1. در زمان مصاحبه اسپیکینگ آیلتس کاملاً جدی و رسمی باشید.
  2. به هر سؤالی که از شما پرسیده می‌شود به کامل‌ترین شکل ممکن جواب دهید. پاسخ بله یا خیر به‌تنهایی، بی‌تردید در کاهش نمره شما تأثیر خواهد داشت.
  3. اگر در هنگام مصاحبه سؤالی را متوجه نشدید، به‌جای عبارت‌هایی مثل “?What” یا “?Sorry” حتماً از Could you یا Would you استفاده کنید.
  4. تک‌تک کلمات را به شکل صحیح و واضح ادا کنید.
  5. کمی بلند صحبت کنید. ازآنجاکه در اسپیکینگ آیلتس صحبت‌های شما ضبط می‌شود و آزمون گیرنده دیگری هم حرف‌های شما را گوش خواهد کرد، لازم است صدایتان به‌خوبی شنیده شود.
  6. پاسخ‌ها را حفظ نکنید. ممتحن می‌تواند تشخیص دهد که آیا پاسخ‌های خود را حفظ کرده‌اید یا خیر و این ممکن است بر امتیاز گروه نهایی شما تأثیر بگذارد.
  7. از کلمات بزرگ و ناآشنا استفاده نکنید. ممکن است بخواهید ممتحن را با کلمات بزرگ و پیچیده در آزمون Speaking تحت تأثیر قرار دهید. اما از این کار اجتناب کنید. احتمال اشتباه با تلفظ نادرست کلمات یا استفاده از آن‌ها در زمینه اشتباه بیشتر است. اشتباهات می‌توانند بر امتیاز نهایی شما تأثیر بگذارند.
  8. از طیف وسیعی از ساختارهای گرامری استفاده کنید. زمانی که ممتحنین آیلتس مهارت‌های گفتاری شما را ارزیابی می‌کنند، شما را بر اساس معیارهای ارزیابی زیر مشخص می‌کنند:
  9. روانی و انسجام
  10. منبع واژگانی
  11. محدوده گرامری و دقت
  12. تلفظ
  13. خطاهای خود را بشناسید و تمرین کنید که با دوستانتان به زبان انگلیسی صحبت کنید یا صدای خودتان را ضبط کنید و اگر خطایی شنیدید، حتماً خودتان را اصلاح کنید. شما بر اساس توانایی خود در استفاده دقیق از ساختارهای گرامری مختلف ارزیابی می‌شوید، بنابراین مهم است که در مورد گذشته، حال و آینده با استفاده از زمان‌های صحیح صحبت کنید.
  14. مکث کنید تا فکر کنید. یک مکث کوتاه برای فکر کردن در مورد اینکه چه می‌گوییم ضرری ندارد. همه ما این کار را برای پردازش سؤالات انجام می‌دهیم. می‌توانید از عباراتی استفاده کنید تا در طول آزمون Speaking به شما فرصت فکر کردن بدهد – عباراتی مانند:
  15. I have never thought about that, but…
  16. That’s a good point
  17. Well, some people say that is the case, however I think…
  18. Let me think about that for a minute