ارتباط با تیم پشتیبانی لینگوسنتر

تماس تلفنی :91035813-021

درخواست مشاوره گفتگوی آنلاین

5 ترفند برای مدیریت و برگزاری کلاس آنلاین

مطالب مرتبط

تدریس در کلاس های حضوری همیشه چالش هایی را برای مدرسین به همراه داشته باشد. لذا مدرسین از استراتژی هایی برای تنظیم کلاس های حضوری استفاده می کنند. حال سؤال این است چالش های برگزاری کلاس آنلاین چیست و آیا می توان استراتژی های برگزاری کلاس حضوری را به کلاس های آنلاین نیز منتقل کرد؟

قطعاً یادگیری آنلاین چالش هایی برای مدرسین و زبان آموزان ایجاد کرده که مدیریت آنها نیازمند استفاده از استراتژی های متفاوتی نسبت به آموزش حضوری می باشد.

ترفند 1 – یک محیط کلاس درس آنلاین مثبت ایجاد کنید.

هدف از برگزاری کلاس درس آنلاین برقراری ارتباط و اشتراک گذاری کامل مطالب آموزشی بین مدرس و زبان آموز می باشد. لذا برای مدیریت چالش های کلاس آنلاین به عنوان یک مدرس آنلاین ترفندهای زیر را دنبال کنید.

اگر چه ایجاد یک کلاس آنلاین مثبت، بدیهی است اما گاهی در عمل دشوار به نظر می رسد. اکثر افرادی که در حوزه تدریس وارد می شوند به دنبال پول و درآمد بیشتر نیستند زیرا قطعاً حرفه های پردرآمدتری نیز برای آنها وجود دارد.

ایجاد یک کلاس درس آنلاین مثبت به این معنی است که شما بر اعتماد و ایجاد ارتباط با دانش آموزان خود متمرکز شده اید تا آنها متوجه شوند که به آنها اهمیت می دهید.

برای ایجاد یک محیط کلاس آنلاین مثبت، حتماً موارد زیر را امتحان کنید:

  • لبخند بزنید و مثبت بمانید.
  • از زبان آموزان در مورد زندگی خود سوال بپرسید.
  • زبان آموزان را وادار کنید با دیگران صحبت کنند و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • رفتار مثبت را بیشتر از رفتارهای چالش برانگیز تقویت کنید.

 ترفند 2 – انتظارات روشنی را تعیین کنید.

همه مدرسان با نحوه ایجاد انتظارات در کلاس حضوری آشنا هستند، اما بسیاری از مدرسان با نحوه انجام این کار در یک محیط آنلاین آشنا نیستند. قبل از شروع کلاس های آنلاین خود، دستورالعمل های واضح و قابل درک با پیامدهایی ایجاد کنید که همه زبان آموزان آن را درک کنند. نسبت به قوانین برگزاری کلاس خود پایبند باشید و اطمینان حاصل کنید که زبان آموزانتان نیز پذیرفته اند که این قوانین بخشی جدایی ناپذیر از کلاس می باشد.

ترفند 3 – روال هایی برای کلاس آنلاین خود ایجاد کنید.

همه زبان آموزان از کمی ثبات و روتین در کلاس های آنلاین خود لذت می‌برند. آنها باید بدانند در یک کلاس درس یا محیط آنلاین، مدرس از آنها چه انتظاری دارد. شما به عنوان یک مدرس آنلاین باید به سؤال زیر پاسخ دهید:

  • نحوه شروع کلاس چگونه است؟
  • زبان آموزان چگونه می توانند وارد کلاس شوند؟ (به عنوان مثال: رمز عبور، پیوند، کد، و غیره…)
  • زبان آموزان چگونه می توانند سوال خود را بپرسند؟
  • زبان آموزان چگونه می توانند تکالیف و فایل های مربوط به کلاس را ارسال کنند؟
  • روال شما در طول کلاس برای استراحت چیست؟

دانستن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا به عنوان یک مدرس آنلاین، روال ها و سیستم های واضح و قابل فهمی را برای زبان آموزان خود تنظیم کنید.

ترفند 4 – به طور مداوم زبان آموزان را درگیر کنید.

کلاس های آنلاین در لینگوسنتر ابزارهایی را در اختیار مدرس قرار می دهد که باعث می شود کلاس های آنلاین برای زبان آموزان خسته کننده نباشد. لذا شما باید به عنوان مدرس این ابزارهایی را که در اختیار دارید درک و استفاده کنید.

برای ایجاد تعامل بیشتر در کلاس آنلاین خود از راه حل های ساده زیر می توانید استفاده کنید:

  1. کلاس خود را با یک سوال تعاملی شروع کنید که باعث شود زبان آموزان صحبت کنند.
  2. درصورت امکان در طول تدریس از ویدئو استفاده کنید زیرا این کار یکنواختی گوش دادن به صحبت را از بین می برد.
  3.  از ابزار تخته سیاه برای اشتراک‌گذاری تعاملی و آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها برای ارزیابی سریع استفاده کنید.
  4. به زبان آموزان اجازه دهید تا برای کلاس‌های آنلاین پیشنهاد دهند، زیرا به احتمال زیاد، ایده‌هایی برای سرگرم کردن کلاس نیز دارند!

ترفند 5 – آماده باشید.

بیشتر رفتارهای چالش برانگیز که در کلاس های آنلاین رخ می دهد به دلیل عدم آمادگی است. آماده سازی محتوا قبل از شروع کلاس مهمترین استراتژی  برای کاهش رفتارهای چالش برانگیز برای کلاس آنلاین است. منظور فقط برنامه ریزی صحیح برای ارائه نیست. بلکه دانش استفاده از تکنولوژی، ابزارها و و درک اولیه نحوه استفاده از پلتفرم آنلاین نیز شامل این بحث می شود. اطمینان حاصل کنید که با زیر و بم پلتفرم آنلاین آشنایی دارید و توانایی خود را برای عیب یابی و حل مشکل در زمان برگزاری کلاس آنلاین ارتقا دهید.